Osaava verkkokaupan tekijä WordPress-verkkokauppa, joka kasvattaa myyntiä
Verkko-ostosten suosio kasvaa vuosi vuodelta. Yrittäjälle tämä on pieni lottovoitto koska oman verkkokaupan perustaminen edellyttää vain nettiyhteyden ja läppärin. Millainen verkkokauppa-alusta on WooCommerce? Kannattaako valita WordPress-verkkokauppa ja mikä on hinta?
Verkkokaupan perustaminen ei ole niin vaikeaa tai kallista kuin luulisi. Se on helppo pistää pystyyn jopa ihan omin voimin. Tarjolla on useita erilaisia työkaluja mistä suosituimpina WooCommerce ja Shopify.
Kun sinulla on tarve löytää osaava verkkokaupan tekijä ja haluat tietää paljonko verkkokaupan perustamisen hinta on pyydä vain tarjous. Saat vastauksen yhden arkipäivän kuluessa. Hinta alkaen 2200€
Toteutustapa
WooCommerce-verkkokauppa edullisesti Kadence Theme nimisellä WordPress-teemalla tai persoonallinen ulkoasu omalla räätälöidyllä teemalla.
Ylläpito
Tekninen ylläpito omatoimisesti tai ulkoistettuna kenelle tahansa WordPress-osaajalle kuten esimerkiksi Metsosivuille.
Maksupalvelu
Vaihtoehtoina mm. Paytrail, Visma Pay, Klarna, BlueCommerce, Stripe, PayPal tai SVEA Payments.
Kassajärjestelmä ja maksupääte
Vaihtoehtoina mm. e-kassa, Erply, Slotti tai Zettle.
Toiminnot
Kymmenien tuhansien lisäosien kirjasto, mistä löytyy verkkokaupan toiminnot joka lähtöön.
Opastettu aloitus
Kun verkkokauppa on rakennettu saat käyttöönottokoulutuksen videopalaverin välityksellä ja ohjeet PDF-tiedostona.
WooCommerce on WordPress-sivustolle asennettava ilmainen WordPress-lisäosa. WooCommerce-verkkokaupan toiminta rakentuu WordPressin blogialustamallin ympärille, missä blogikirjoitukset ovat tuotesivuja ja blogin kategoriat tuotekategorioita. Lisäosasta löytyy heti asennuksen jälkeen valmiina perusominaisuudet kuten tuotesivut, ostoskori, kassa ja kaupan statistiikan seuranta.
WooCommercen lisäosat
WooCommercen oheen voidaan asentaa uusia toimintoja sen rinnalle asennettavilla WordPress-lisäosilla. Suosittuja lisätoimintoja ovat mm. tuotefiltterit, lisäkentät tuotesivuilla ja sähköpostilistan keräys.
WooCommercen lisäosat ovat samanlaisia WordPressin lisäosia kuin WooCommerce itse. Eivät siis erityisiä WooCommercen sisälle asennettavia lisäosia.
Toimitustavat ja maksupalvelut
WooCommerceen on liitettävissä palveluita joissa on yhdistetty samaan kaikki tarvittavat toimitustavat tai maksupalvelut.
Toimitustavat
Suositun Shipit-palvelun kautta saat kerralla käyttöön kaikki tunnetuimmat ja vähemmänkin tunnetut tuotteiden kuljetustavat Suomessa ja EU:n alueella.
Maksupalvelut
Maksupalvelut WordPress-verkkokauppaan tulevat esimerkiksi Paytraililtä tai Stripeltä. Paytrail sisältää kaikki tarvitsemasi maksutavat yhdessä paketissa ja Stripen kuukausimaksuttomat korttimaksut on hyvä vaihtoehto ihan pienelle myynnille tai jos asiakkaasi ovat ulkomailla.
Teemat
WordPressiä käytettäessä sivuston ulkoasu on pitkälle kiinni valitsemastasi WordPress-teemasta. Teema määrittää myös useimman WordPress-verkkokaupan ulkoasun. Valmiita WooCommercen kanssa yhteensopivia teemoja löytyy lukematon määrä WordPressin teemakirjastosta ja Envato Marketista.
Teeman valinnassa on erityisen tärkeää huomioida kuinka nopeasti sivusto latautuu teemaa käytettäessä ja ylläpidetäänkö ja päivitetäänkö teemaa aktiivisesti.
WooCommercen kustomointi
WooCommercen kustomointi on mahdollista myös puhtaasti koodaamalla. WordPress ja WooCommerce ovat avoimen lähdekoodin ohjelmistoja ja niitä voi muokata vapaasti omiin käyttötarkoituksiin sopivaksi.
Kustomointi koodaamalla vähentää lisäosien tarvetta ja kustomina koodattu teema on kevyt ja latautuu nopeasti.
WooCommerce-verkkokaupan perustamisen hinta?
WordPress ja WooCommerce ovat maksuttomia avoimen lähdekoodin ohjelmistoja.
Itse WooCommercen käyttöön ei sisälly provisio- tai kuukausimaksuja. Hinnoittelu perustuu ilmaiseen verkkokauppa-alustaan ja maksullinen puoli tulee vastaan kun sen kylkeen ostetaan maksullisia laajennoksia tuomaan lisäominaisuuksia. WooCommerce-verkkokaupan hinta on silti monipuolisimmillaankin erittäin kohtuullinen.
Milloin kannattaa valita WooCommerce verkkokauppa-alustaksi?
Kannattaako valita WooCommerce kun MyCashflown tai Shopifyn kautta verkkokaupan aloittaminen onnistuu SaaS-palveluna eikä maksa paljoa?
Oikean verkkokauppa-alustan valitseminen verkkokauppaasi varten on tärkeä päätös. Väärä valinta voi aiheuttaa myöhemmin lisäkuluja tilanteessa jossa joudut vaihtamaan verkkokauppa-alustan toiseen.
Woon mahdollisuudet ovat rajattomat. Jos tähtäimessäsi on laajentaa verkkokauppaa tulevaisuudessa tai haluat vapaasti lisätä uusia toimintoja, WooCommerce on oikea valinta.
WooCommerce-verkkokaupat palvelevat monenlaisia tarpeita
WooCommercella onnistuu myös perinteisestä tuotemyynnistä poikkeava verkkokauppa. Learndash-lisäosan avulla verkkokurssi, ajanvaraus Amelia-lisäosalla, tapahtumakalenteri onnistuu saavutettavuuskäytäntöjä noudattavalla Modern Events Calendar tai selkeällä Eventin -lisäosalla. WooCommercella voit myydä myös digitaalisia tuotteita ja palveluita.
Matkailualan verkkokauppa
Matkailuala käy kuumana nyt kun liikkuminen on palautunut normaaliksi. Matkailualan WooCommerce-verkkokaupat onnistuvat vaivatta siihen liitettävillä laajennoksilla kuten MotoPress Hotel Booking tai WooCommerce Bookings.
B2B-verkkokauppa
B-to-B eli myynti yritykseltä yritykselle on siirtymässä nopeaan tahtiin internetin puolelle. Verkkokauppa on mainio tapa helpottaa yritysten välistä kaupankäyntiä. Teknisiltä ominaisuuksilta b2b-verkkokauppa vaatii enemmän integrointeja ulkopuolisiin järjestelmiin ja mm. mahdollisuuden maksaa ostokset laskulla. Koska suurimmat b2b-kaupat eivät tapahdu verkkokauppaostoksina yrityspuolen verkkokaupan tulee myös kerätä tehokkaasti liidejä ja tarjouspyyntöjä.
WooCommerce-verkkokaupat eivät ole sidottuja yhteen muottiin. Verkkokauppasi voidaan rakentaa niin toimintojen kuin ulkoasunkin osalta ihan millaiseksi vain haluat.
Miksi WooCommerce on paras verkkokauppa-alusta?
20% verkkokauppiaista ei voi olla väärässä.
Sopii isolle ja pienelle verkkokaupalle
WooCommerce on siitä hyvä vaihtoehto että se sopii niin ison kuin pienenkin puodin pyörittämiseen. Pienelle verkkokaupalle WooCommerce on loistava alusta valmiiden teemojen ja helppokäyttöisten lisäosien ansiosta. WordPressin käyttöliittymää osaa käyttää jokainen vauvasta vaariin.
Kun WooCommerce-verkkokauppa kasvaa isommaksi sitä on mahdollista skaalata ylöspäin aina modulaariseen headless-ratkaisuun asti.
10 syytä valita WooCommerce verkkokauppa-alustaksi
WooCommercea käytettäessä kotisivut ja verkkokauppa sijaitsevat kätevästi samalla sivustolla. Kaupan ohesta voi löytyä vaikka oppaita tai blogi.
Verkkokaupan ulkoasu, rakenne ja liitetyt toiminnot ovat vapaasti räätälöitävissä.
Rajaton määrä tuotteita ja tuotekategorioita ilman lisämaksua.
Lisäosien avulla uusien ominaisuuksien lisääminen on vain muutaman klikkauksen takana.
Tuotteiden lisäys, tilausten käsittely ja hallinta on helppoa ja massamuokkaustoiminnot löytyy.
Kaupan maksutavat kattavat kaikki Suomessa toimivat kortti-, verkkopankki-, mobiili-, lasku- ym. maksut.
WooCommerce on liitettävissä useisiin eri kassajärjestelmiin.
Integraatiot WordPressin sisäisiin ja ulkopuolisiin järjestelmiin.
WooCommerce-osaajia löytyy paljon joten et jää milloinkaan pulaan verkkokaupan ongelmatilanteiden kanssa.
WooCommerce-verkkokauppa on sinun omaisuuttasi ja sivustolla käsiteltävä data on turvallisesti omalla palvelintilalla EU:n ja Suomen rajojen sisäpuolella.
Kyllä vain. WooCommerce on paras verkkokauppa-alusta 2024.
Miten WooCommerce-verkkokaupan perustaminen tapahtuu?
WooCommerce-verkkokaupan perustaminen lähtee projektin kartoittamisesta. On mietittävä millanen kauppa toimii kohdeyleisölle ja miten kaupan markkinointi hoidetaan.
Visuaalinen ilme ja sivuston rakenne on oltava priimaa. Et missään nimessä halua olla se heikommin lähestyttävä vaihtoehto kun asiakkaasi vertailee mistä kaupasta ostokset tehdään. Ammattimaisesti tehty verkkokauppa on kaikin puolin miellyttävä ja helppo käyttää ja asiakas löytää sieltä etsimänsä nopeasti.
Palvelintila verkkokaupalle
WooCommerce-verkkokauppa pystytetään WordPressin puitteissa ja WordPressin asentamiseksi tarvitset palvelintilan. Verkkokaupoille suosittelen palvelintilaksi Seravoa. Heillä palvelintila skaalautuu kävijäpiikkien osuessa kohdalle, palvelimet ovat huippunopeat ja Seravolta löytyy myös huippuluokan WordPress-tietämystä.
Aloitus
Kun WooCommerce-kauppa tehdään valmisteeman avulla verkkokaupan rakentaminen lähtee WordPressin asentamisesta palvelimelle. Kun WordPress on asennettu, verkkokaupan tekijä valitsee hallintapaneelissa käytettävän teeman ja WordPressin lisäosiksi WooCommerce ja muut tarvittavat laajennokset. Tästä eteenpäin kasataan kaupan rakenne, toiminnot ja ulkoasu kohdalleen.
Sieniä kasvaa sateella ja verkkokauppoja verkossa
Verkkokaupan aloittaminen voi olla hyvinkin nopea ja edullinen toimenpide. Tästä huolimatta tärkeä seikka verkkokauppaa perustettaessa on laskea ja harkita tarkkaan kannattaako se. Verkkokauppoja perustetaan nykyään todella paljon ja ennen kuin uutta kauppaa aletaan pystyttämään on hyvä ottaa selvää oman alan verkkokauppojen markkinatilanteesta.
Verkko-ostosten suosion kasvu
Hyvänä puolena on verkko-ostosten määrän hurja kasvu pandemiarajoitusten aikana. Tuotteiden ostaminen netistä on nyt entistäkin yleisempää. Ja asiantuntijat ennustavat tästä kasvusta tulevan pysyvää. Yleisesti ottaen nyt eletään ennen näkemätöntä verkkokaupan kultakautta. Jos sinulla on jo olemassa kivijalkamyymälä ja harkitset digitaalisen kaupan perustamista sen rinnalle, olet todennäköisesti oikeilla jäljillä.
Varaudu kilpailuun
Verkkokauppaa aloittavan yrityksen on varauduttava kilpailuun ja jopa hintakilpailuun. Kuluttajat vertailevat tuotteita ja hintoja jo Google-haussa ennen kuin päätyvät klikkaamaan sisään yhdellekään sivustolle. Bisnes voi helposti jäädä jumittamaan paikoilleen jos kaikki digimarkkinoinnin keinot eivät ole valjastettuna käyttöön.
Oma verkkokauppa ja markkinointi
Oma verkkokauppa vaatii jatkuvaa markkinointityötä. Internetissä esillä olo asiakaskohderyhmien suosimissa kanavissa on oltava kunnossa. Googlen, Facebookin, Instagramin ja TikTokin lisäksi löytyy myös erikoistuneempia keskustelufoorumeita ja somealustoja, jotka kannattaa hyödyntää.
Suurimmista somekanavista ja hakukoneista löytyy mahdollisuus maksulliseen mainontaan mitä kannattaa käyttää varsinkin alkuvaiheessa kun verkkokaupallasi on vähemmän tunnettavuutta.
WooCommerce-verkkokaupan optimointi
Verkkokaupan nopeus-, konversio- ja SEO-optimointi ovat ratkaisevassa asemassa tuleeko kauppaa vai ei.
Verkkokaupan nopeusoptimointi
Verkkokauppaan kertyy helposti jo ihan perustoimintoja varten suuri määrä WordPress-lisäosia, mikä aiheuttaa sivuston hidastumista. WordPressin hyviä puolia onkin rajoittamaton mahdollisuus kustomointiin ja osa lisäosista voidaan korvata koodaamalla toiminnot suoraan verkkokaupan lapsiteeman sisälle.
WooCommerce-verkkokauppaa koskevat myös samat nopeusoptimointitoimet kuin mitä tahansa sivustoa. Välimuistitus ja kuvien ja muiden tiedostojen tarjoaminen mahdollisimman pienessä koossa täytyy olla kunnossa.
Verkkokaupan SEO- ja konversio-optimointi
Osana verkkokaupan esivalmisteluja kannattaa tehdä alustava hakukoneoptimointi- ja konversio-optimointistrategia. Hakukoneoptimointi ja konversio-optimointi ovat prosesseja jotka jatkuvat koko verkkokaupan olemassaoloajan ja niihin panostaminen on yksi tuottavimmista sijoituksista mitä verkkokauppias voi tehdä.
Verkkokaupassa ylläpitäjän arkeen kuuluu optimoinnin osalta pitää huoli että tuotteet sisältävät houkuttelevat hakukoneissa näkyvät metatiedot, tuotekuvilla on alt-tekstit paikoillaan ja itse tuotekuvaukset ja otsikot tuotesivuilla ovat myyntiä lisääviä.
Verkkosivujen linkeistä täytyy huolehtia myös. Sivustolle syntyy kuolleita linkkejä kun verkkokaupasta poistuu tuotteita myynnistä. Nämä linkit jäävät kummittelemaan Googlen hakutuloksiin. Jos tuote on poistunut valikoimista kokonaan paras toimintamalli on ohjata hakukoneista saapuvat asiakkaat poistunutta tuotetta vastaavan tuotteen sivulle. Tai jos tuotetta on tulossa lisää asiakkaalle voidaan tarjota mahdollisuus tilata tästä ilmoitus sähköpostiin.
Miksi siis valita WooCommerce-verkkokauppa?
WooCommerce on monipuolinen ja joustava alusta ja sen suosio puhuu puolestaan. Ylivoimaisesti käytetyin verkkokauppa-alusta ja sen osuus Suomen verkkokaupasta kasvaa tasaiseen tahtiin. WooCommerce-verkkokauppaa on helppo suositella koska se lähes 100% varmuudella soveltuu myös sinun tarpeisiin.
WooCommerce-verkkokaupan tekijä
Osaava WooCommerce-tekijä verkkokaupan toteutukseen. Metsosivut on WooCommerce-toimisto joka tekee verkkokauppoja pääasiassa käyttämällä pohjana Kadence-teemaa tai tapauskohtaisesti räätälöityä omaa WordPress-teemaa. Kadence-teema mahdollistaa edullisen hinnan ja kauppa valmistuu nopeasti. Kustomina koodattu räätälöity WooCommerce-verkkokauppa mahdollistaa pitkälle personoidun ulkoasun ja rakenteen.
Sinulla on myös mahdollisuus tehdä ylläpitosopimus Metsosivujen kanssa. Ylläpitoon voidaan sisällyttää mm. toimivuuden valvonta, päivitykset sivuille ja hakukoneoptimointi. Voit keskittyä olennaiseen ja tekniikka hoidetaan taustalla.
Verkkokauppaa perustettaessa on otettava huomioon monia asioita. Kääritään hihat ja aloitetaan työt tulevan verkkokauppasi parissa:
Verkkokaupan toteutus kahdessa viikossa hintaan 2200 euroa?
Tämä sivusto käyttää teknologioita, kuten evästeet laitetietojen tallentamista tai käyttöä varten. Näiden hyväksyminen antaa mahdollisuuden käsitellä tietoja, kuten selauskäyttäytymistä.
Toiminnalliset Aina aktiivinen
Tekninen tallennus tai käyttöoikeus on tarpeellista, jotta voidaan mahdollistaa käyttäjän pyytämä palvelun käyttö tai tiedonsiirto.
Asetukset
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Tilastot
Tekninen tallennus tai pääsy, joka tapahtuu ainoastaan tilastollisia tarkoituksia varten.Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Markkinointi
Tekninen tallennus tai pääsy vaaditaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämiseksi tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla samankaltaisia markkinointitarkoituksia varten.