myynti@metsosivut.fi

041 498 9805

Soita

"*" näyttää pakolliset kentät

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
041 498 9805
Aloitetaan keskustelu

Osaava verkkokaupan tekijä
WordPress-verkkokaupan perustaminen

Verkko-ostosten suosio kasvaa vuosi vuodelta.
Yrittäjälle tämä on pieni lottovoitto koska oman verkkokaupan perustaminen edellyttää vain nettiyhteyden ja läppärin.
Mistä tietää onko WooCommerce sopiva verkkokauppa-alusta ja mikä on WordPress-verkkokaupan hinta?

woocommerce verkkokaupan tekijä ja nettikaupan
wordpress woocommerce verkkokaupan perustaminen ja nettikaupan

Verkkokaupan perustaminen ei ole niin vaikeaa tai kallista kuin luulisi. Se on helppo pistää pystyyn jopa ihan omin voimin. Tähän on tarjolla useita erilaisia työkaluja mistä suosituimpina Woo ja Shopify.

Kun sinulla on tarve löytää osaava verkkokaupan tekijä ja haluat tietää paljonko verkkokaupan perustamisen hinta on pyydä vain tarjous. Saat vastauksen yhden arkipäivän kuluessa.
Hinta alkaen 2200€

wordpress verkkokauppa remonttikaupalle gurus europe woocommerce verkkokauppa valmiilla wordrpess-teemalla verkkokaupan perustaminen ja verkkokaupan hinta
verkkokaupan toteutustapa

Toteutustapa

Woo-verkkokauppa edullisesti Kadence Theme nimisellä WordPress-teemalla tai persoonallinen ulkoasu omalla räätälöidyllä teemalla.

verkkokaupan ylläpito

Ylläpito

Tekninen ylläpito omatoimisesti tai ulkoistettuna kenelle tahansa WordPress-osaajalle kuten esimerkiksi Metsosivuille.

woocommerce maksupalvelut

Maksupalvelu

Vaihtoehtoina mm. Paytrail, Visma Pay, Klarna, BlueCommerce, Stripe, PayPal tai SVEA Payments.

woocommerce pos kassajärjestelmä

Kassajärjestelmä ja maksupääte

Vaihtoehtoina mm. e-kassa, Erply, Slotti tai Zettle.

woocommerce lisäosat

Toiminnot

Kymmenien tuhansien lisäosien kirjasto, mistä löytyy verkkokaupan toiminnot joka lähtöön.

opastus woocommercen käyttöön

Opastettu aloitus

Kun verkkokauppa on rakennettu saat käyttöönottokoulutuksen videopalaverin välityksellä ja ohjeet PDF-tiedostona.

Kysy tarjous:

myynti@metsosivut.fi

Valitse:(Pakollinen)
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Helppokäyttöinen WordPress-verkkokauppa

WooCommerce on WordPress-sivustolle asennettava ilmainen WordPress-lisäosa. WooCommerce-verkkokaupan toiminta rakentuu WordPressin blogialustamallin ympärille, missä blogikirjoitukset ovat tuotesivuja ja blogin kategoriat tuotekategorioita. Lisäosasta löytyy heti asennuksen jälkeen valmiina perusominaisuudet kuten tuotesivut, ostoskori, kassa ja kaupan statistiikan seuranta.

WooCommercen lisäosat

WooCommercen oheen voidaan asentaa uusia toimintoja sen rinnalle asennettavilla WordPress-lisäosilla. Suosittuja lisätoimintoja ovat mm. tuotefiltterit, lisäkentät tuotesivuilla ja sähköpostilistan keräys.

WooCommercen lisäosat ovat samanlaisia WordPressin lisäosia kuin WooCommerce itse. Eivät siis erityisiä WooCommercen sisälle asennettavia lisäosia.

Toimitustavat ja maksupalvelut

WooCommerceen on liitettävissä palveluita joissa on yhdistetty samaan kaikki tarvittavat toimitustavat tai maksupalvelut.

Toimitustavat

Suositun Shipit-palvelun kautta saat kerralla käyttöön kaikki tunnetuimmat ja vähemmänkin tunnetut tuotteiden kuljetustavat Suomessa ja EU:n alueella.

Maksupalvelut

Maksupalvelut WordPress-verkkokauppaan tulevat esimerkiksi Paytraililtä tai Stripeltä. Paytrail sisältää kaikki tarvitsemasi maksutavat yhdessä paketissa ja Stripen kuukausimaksuttomat korttimaksut on hyvä vaihtoehto ihan pienelle myynnille tai jos asiakkaasi ovat ulkomailla.

Teemat

WordPressiä käytettäessä sivuston ulkoasu on pitkälle kiinni valitsemastasi WordPress-teemasta. Teema määrittää myös useimman WordPress-verkkokaupan ulkoasun. Valmiita WooCommercen kanssa yhteensopivia teemoja löytyy lukematon määrä WordPressin teemakirjastosta ja Envato Marketista.

Teeman valinnassa on erityisen tärkeää huomioida kuinka nopeasti sivusto latautuu teemaa käytettäessä ja ylläpidetäänkö ja päivitetäänkö teemaa aktiivisesti.

WooCommercen kustomointi

WooCommercen kustomointi on mahdollista myös puhtaasti koodaamalla. WordPress ja WooCommerce ovat avoimen lähdekoodin ohjelmistoja ja niitä voi muokata vapaasti omiin käyttötarkoituksiin sopivaksi.

Kustomointi koodaamalla vähentää lisäosien tarvetta ja kustomina koodattu teema on kevyt ja latautuu nopeasti.

Woo-verkkokaupan perustamisen hinta?

WordPress ja WooCommerce ovat maksuttomia avoimen lähdekoodin ohjelmistoja.

Itse WooCommercen käyttöön ei sisälly provisio- tai kuukausimaksuja. Hinnoittelu perustuu ilmaiseen verkkokauppa-alustaan ja maksullinen puoli tulee vastaan kun sen kylkeen ostetaan maksullisia laajennoksia tuomaan lisäominaisuuksia. Woo-verkkokaupan hinta on silti monipuolisimmillaankin erittäin kohtuullinen.

Laske verkkokaupan hinta
woo hinta

Verkkokaupan aloittamisen kustannukset

Hinta työlle
  • Verkkokauppa Kadence-teemalla alkaen 2200€
  • Räätälöity verkkokauppa omalla teemalla alkaen 7900€
  • Verkkokaupan lisääminen olemassa oleville WordPress-sivuille alkaen 1200€
(Hinta sisältää 50 tuotteen lisäämisen manuaalisesti tai tuotteiden tuonnin vanhasta verkkokaupasta tai CSV-taulukosta.)
Maksullisia
lisäosia
  • Tuotefiltteri: YITH WooCommerce Ajax Product Filter 94,99€/vuosi
  • Kieliversiot: Polylang 99-139€/vuosi
  • Kuukausimaksulliset tuotteet: Woo Subscriptions $199/vuosi
  • Shop-in-Shop (markkinapaikka): WCFM Marketplace alk. $49/vuosi
  • Verkkokurssit: LearnDash $199/vuosi
  • Evästebanneri: Complianz 59€/vuosi
Maksupalvelu
  • Paytrail: Perusmaksu alk. 14,90€/kk
  • Visma Pay: Perusmaksu alk. 6,95€/kk
Palvelintila
  • Seravo: 60-110€/kk
  • Hostaan: 19,98-39,98€/kk

Milloin kannattaa valita WooCommerce verkkokauppa-alustaksi?

Kannattaako valita WooCommerce kun MyCashflown tai Shopifyn kautta verkkokaupan aloittaminen onnistuu SaaS-palveluna eikä maksa paljoa?

Oikean verkkokauppa-alustan valitseminen verkkokauppaasi varten on tärkeä päätös. Väärä valinta voi aiheuttaa myöhemmin lisäkuluja tilanteessa jossa joudut vaihtamaan verkkokauppa-alustan toiseen.

Woon mahdollisuudet ovat rajattomat. Jos tähtäimessäsi on laajentaa verkkokauppaa tulevaisuudessa tai haluat vapaasti lisätä uusia toimintoja, Woo on oikea valinta.

Woo-verkkokaupat palvelevat monenlaisia tarpeita

WooCommercella onnistuu myös perinteisestä tuotemyynnistä poikkeava verkkokauppa. Learndash-lisäosan avulla Woo-verkkokurssi, ajanvaraus Amelia-lisäosalla, tapahtumakalenteri onnistuu saavutettavuuskäytäntöjä noudattavalla Modern Events Calendar tai selkeällä Eventin -lisäosalla. WooCommercella voit myydä myös digitaalisia tuotteita ja palveluita.

Matkailualan verkkokauppa

Matkailuala käy kuumana nyt kun liikkuminen on palautunut normaaliksi. Matkailualan Woo-verkkokaupat onnistuvat vaivatta siihen liitettävillä laajennoksilla kuten MotoPress Hotel Booking tai WooCommerce Bookings.

B2B-verkkokauppa

B-to-B eli myynti yritykseltä yritykselle on siirtymässä nopeaan tahtiin internetin puolelle. Verkkokauppa on mainio tapa helpottaa yritysten välistä kaupankäyntiä. Teknisiltä ominaisuuksilta b2b-verkkokauppa vaatii enemmän integrointeja ulkopuolisiin järjestelmiin ja mm. mahdollisuuden maksaa ostokset laskulla. Koska suurimmat b2b-kaupat eivät tapahdu verkkokauppaostoksina yrityspuolen verkkokaupan tulee myös kerätä tehokkaasti liidejä ja tarjouspyyntöjä.

Woo-verkkokaupat eivät ole sidottuja yhteen muottiin. Verkkokauppasi voidaan rakentaa niin toimintojen kuin ulkoasunkin osalta ihan millaiseksi vain haluat.

Miksi WooCommerce on paras verkkokauppa-alusta?

20% verkkokauppiaista ei voi olla väärässä.

Sopii isolle ja pienelle verkkokaupalle

WooCommerce on siitä hyvä vaihtoehto että se sopii niin ison kuin pienenkin puodin pyörittämiseen. Pienelle verkkokaupalle WooCommerce on loistava alusta valmiiden teemojen ja helppokäyttöisten lisäosien ansiosta. WordPressin käyttöliittymää osaa käyttää jokainen vauvasta vaariin.

Kun Woo-verkkokauppa kasvaa isommaksi sitä on mahdollista skaalata ylöspäin aina modulaariseen headless-ratkaisuun asti.

10 syytä valita WooCommerce verkkokauppa-alustaksi

  1. WooCommercea käytettäessä kotisivut ja verkkokauppa sijaitsevat kätevästi samalla sivustolla. Kaupan ohesta voi löytyä vaikka oppaita tai blogi.
  2. Verkkokaupan ulkoasu, rakenne ja liitetyt toiminnot ovat vapaasti räätälöitävissä.
  3. Rajaton määrä tuotteita ja tuotekategorioita ilman lisämaksua.
  4. Lisäosien avulla uusien ominaisuuksien lisääminen on vain muutaman klikkauksen takana.
  5. Tuotteiden lisäys, tilausten käsittely ja hallinta on helppoa ja massamuokkaustoiminnot löytyy.
  6. Kaupan maksutavat kattavat kaikki Suomessa toimivat kortti-, verkkopankki-, mobiili-, lasku- ym. maksut.
  7. WooCommerce on liitettävissä useisiin eri kassajärjestelmiin.
  8. Integraatiot WordPressin sisäisiin ja ulkopuolisiin järjestelmiin.
  9. Woo-osaajia löytyy paljon joten et jää milloinkaan pulaan verkkokaupan ongelmatilanteiden kanssa.
  10. WooCommerce-verkkokauppa on sinun omaisuuttasi ja sivustolla käsiteltävä data on turvallisesti omalla palvelintilalla EU:n ja Suomen rajojen sisäpuolella.

Kyllä vain. WooCommerce on paras verkkokauppa-alusta 2024.

Miten Woo-verkkokaupan perustaminen tapahtuu?

Woo-verkkokaupan perustaminen lähtee projektin kartoittamisesta. On mietittävä millanen kauppa toimii kohdeyleisölle ja miten kaupan markkinointi hoidetaan.

Visuaalinen ilme ja sivuston rakenne on oltava priimaa. Et missään nimessä halua olla se heikommin lähestyttävä vaihtoehto kun asiakkaasi vertailee mistä kaupasta ostokset tehdään. Ammattimaisesti tehty verkkokauppa on kaikin puolin miellyttävä ja helppo käyttää ja asiakas löytää sieltä etsimänsä nopeasti.

Palvelintila verkkokaupalle

Woo-verkkokauppa pystytetään WordPressin puitteissa ja WordPressin asentamiseksi tarvitset palvelintilan. Verkkokaupoille suosittelen palvelintilaksi Seravoa. Heillä palvelintila skaalautuu kävijäpiikkien osuessa kohdalle, palvelimet ovat huippunopeat ja Seravolta löytyy myös huippuluokan WordPress-tietämystä.

Aloitus

Kun Woo-kauppa tehdään valmisteeman avulla verkkokaupan rakentaminen lähtee WordPressin asentamisesta palvelimelle. Kun WordPress on asennettu, hallintapaneelissa valitaan käytettävä teema ja WordPressin lisäosiksi valitaan WooCommerce ja muut tarvittavat laajennokset.

woo toimisto

Sieniä kasvaa sateella ja verkkokauppoja verkossa

Verkkokaupan aloittaminen voi olla hyvinkin nopea ja edullinen toimenpide. Tästä huolimatta tärkeä seikka verkkokauppaa perustettaessa on laskea ja harkita tarkkaan kannattaako se. Verkkokauppoja perustetaan nykyään todella paljon ja ennen kuin uutta kauppaa aletaan pystyttämään on hyvä ottaa selvää oman alan verkkokauppojen markkinatilanteesta.

Verkko-ostosten suosion kasvu

Hyvänä puolena on verkko-ostosten määrän hurja kasvu pandemiarajoitusten aikana. Tuotteiden ostaminen netistä on nyt entistäkin yleisempää. Ja asiantuntijat ennustavat tästä kasvusta tulevan pysyvää. Yleisesti ottaen nyt eletään ennen näkemätöntä verkkokaupan kultakautta. Jos sinulla on jo olemassa kivijalkamyymälä ja harkitset digitaalisen kaupan perustamista sen rinnalle, olet todennäköisesti oikeilla jäljillä.

Varaudu kilpailuun

Verkkokauppaa aloittavan yrityksen on varauduttava kilpailuun ja jopa hintakilpailuun. Kuluttajat vertailevat tuotteita ja hintoja jo Google-haussa ennen kuin päätyvät klikkaamaan sisään yhdellekään sivustolle. Bisnes voi helposti jäädä jumittamaan paikoilleen jos kaikki digimarkkinoinnin keinot eivät ole valjastettuna käyttöön.

Oma verkkokauppa ja markkinointi

Oma verkkokauppa vaatii jatkuvaa markkinointityötä. Internetissä esillä olo asiakaskohderyhmien suosimissa kanavissa on oltava kunnossa. Googlen, Facebookin, Instagramin ja TikTokin lisäksi löytyy myös erikoistuneempia keskustelufoorumeita ja somealustoja, jotka kannattaa hyödyntää.

Lue tästä Paytrailin julkaisema Verkkokaupan trendit 2024.

Maksullinen mainonta

Suurimmista somekanavista ja hakukoneista löytyy mahdollisuus maksulliseen mainontaan mitä kannattaa käyttää varsinkin alkuvaiheessa kun verkkokaupallasi on vähemmän tunnettavuutta.

Woo-verkkokaupan optimointi

Verkkokaupan nopeus-, konversio- ja SEO-optimointi ovat ratkaisevassa asemassa tuleeko kauppaa vai ei.

Verkkokaupan nopeusoptimointi

Verkkokauppaan kertyy helposti jo ihan perustoimintoja varten suuri määrä WordPress-lisäosia, mikä aiheuttaa sivuston hidastumista. WordPressin hyviä puolia onkin rajoittamaton mahdollisuus kustomointiin ja osa lisäosista voidaan korvata koodaamalla toiminnot suoraan verkkokaupan lapsiteeman sisälle.

Woo-verkkokauppaa koskevat myös samat nopeusoptimointitoimet kuin mitä tahansa sivustoa. Välimuistitus ja kuvien ja muiden tiedostojen tarjoaminen mahdollisimman pienessä koossa täytyy olla kunnossa.

Verkkokaupan SEO- ja konversio-optimointi

Osana verkkokaupan esivalmisteluja kannattaa tehdä alustava hakukoneoptimointi- ja konversio-optimointistrategia. Hakukoneoptimointi ja konversio-optimointi ovat prosesseja jotka jatkuvat koko verkkokaupan olemassaoloajan ja niihin panostaminen on yksi tuottavimmista sijoituksista mitä verkkokauppias voi tehdä.

Verkkokaupassa ylläpitäjän arkeen kuuluu optimoinnin osalta pitää huoli että tuotteet sisältävät houkuttelevat hakukoneissa näkyvät metatiedot, tuotekuvilla on alt-tekstit paikoillaan ja itse tuotekuvaukset ja otsikot tuotesivuilla ovat myyntiä lisääviä.

Verkkosivujen linkeistä täytyy huolehtia myös. Sivustolle syntyy kuolleita linkkejä kun verkkokaupasta poistuu tuotteita myynnistä. Nämä linkit jäävät kummittelemaan Googlen hakutuloksiin. Jos tuote on poistunut valikoimista kokonaan paras toimintamalli on ohjata hakukoneista saapuvat asiakkaat poistunutta tuotetta vastaavan tuotteen sivulle.
Tai jos tuotetta on tulossa lisää asiakkaalle voidaan tarjota mahdollisuus tilata tästä ilmoitus sähköpostiin.

paras verkkokauppa alusta

Miksi siis valita Woo-verkkokauppa?

WooCommerce on monipuolinen ja joustava alusta ja sen suosio puhuu puolestaan. Ylivoimaisesti käytetyin verkkokauppa-alusta ja sen osuus Suomen verkkokaupasta kasvaa tasaiseen tahtiin. Woo-verkkokauppaa on helppo suositella koska se lähes 100% varmuudella soveltuu myös sinun tarpeisiin.

Woo-verkkokaupan tekijä

Osaava WooCommerce-tekijä verkkokaupan toteutukseen. Metsosivut on WooCommerce-toimisto joka tekee verkkokauppoja pääasiassa käyttämällä pohjana Kadence-teemaa tai tapauskohtaisesti räätälöityä omaa WordPress-teemaa. Kadence-teema mahdollistaa edullisen hinnan ja kauppa valmistuu nopeasti. Kustomina koodattu räätälöity WooCommerce-verkkokauppa mahdollistaa pitkälle personoidun ulkoasun ja rakenteen.

Sinulla on myös mahdollisuus tehdä ylläpitosopimus Metsosivujen kanssa. Ylläpitoon voidaan sisällyttää mm. toimivuuden valvonta, päivitykset sivuille ja hakukoneoptimointi. Voit keskittyä olennaiseen ja tekniikka hoidetaan taustalla.

Verkkokauppaa perustettaessa on otettava huomioon monia asioita.
Kääritään hihat ja aloitetaan työt tulevan verkkokauppasi parissa:

Verkkokaupan toteutus kahdessa viikossa
hintaan 2200 euroa?

Metsosivut